Under construction ;)
Cześć! Dziękuję, że tu zaglądasz. Ten wpis jest w trakcie rozbudowy, więc pełną jego treść poznasz dopiero za jakiś czas. Jest też możliwość, że już zawsze będzie w formie rozbudowy :) Niedawno jednak "opublikowaliśmy" nowe ulotki i nie chcieliśmy abyście trafiali na stronę... której nie ma. :)
W pierwszej kolejności! Nie chcemy naszych działań wpisywać w to, co obecnie narzucają nam korporacje / rządzący i świat, czy różne organizacje. Nasza "troska o otoczenie" wynika ze zwykłego ludzkiego zamiłowania do przyrody, porządku, czystego otoczenia. Pamiętam jak wiele lat temu z przyjaciółmi wyjechaliśmy na Mazury, niedaleko Giżycka, przy samym brzegu jeziora. Piękne bajkowe widoki, piękne otoczenie, ale jak odchodziło się kilka metrów od brzegu w "ustronne miejsce", trzeba było nieustannie uważać, by nie wejść w jakieś śmieci, butelki, podpaski i inne "zdobycze cywilizacji". Nigdy nie rozumiałem ludzi, którzy potrafili coś przynieść, ale nie mogli tego zabrać ze sobą.
Ideę "#Nie myśl o mnie brzydka" stosujemy od pierwszych dni istnienia (chociaż nie nazywalśmy jej tak - ten zwrot wymyśliła Julia, pewnego słonecznego dnia). Pakowanie w materiały z recyklingu stosowaliśmy od zawsze do większych / niewymiarowych paczek. Od dawna "recyklingujemy" wiele przedmiotów. Przykładem może być najgłupsza rzecz jak "wkręty", które czasem najłatwiej "porzucić" przy wyprowadzce, a nam te same towarzyszą od jakichś 10 lat i kilku przeprowadzek :) Podobnie jest z "wózkiem do konfekcjonowania produktów" z elementów dostępnych, jak: część regału magazynowego, który jest z nami od bankructwa iLike.pl, firmy której byłem częścią (ale to inna historia)... czyli około 17 lat, stary blat ikea (odkupiony od sąsiada), wsporniki (nowe), tuleja od folii stretch (odpad) itd. Nowy wózek kilka tysięcy złotych. a nasz 50 zł, bo kółeczek jeszcze nie mieliśmy ;) Wykorzystujemy też otrzymywane wielkie worki foliowe od folii bąbelkowej, co pozwoliło nam całkowicie zrezygnować z kupowania worków na śmieci, a także stosujemy wiele innych działań mających na celu redukcję odpadów, w tym właśnie kartonów i wypełniaczy, które do nas trafiają. Efekt? Do śmietnika udajemy się z raz w miesiącu :)
Zdjęcie 1. Wózek do konfekcjonowania produktów. Jest to co prawda wczesna forma, obecnie jest rozwinięty, ale z grubsza to tak wygląda :)
Konkurencja nie śpi - ma być pięknie ekologicznie
Wiemy, że świat poszedł do przodu, wielu naszych konkurentów perfumuje przesyłki, zawija w piękne bibułki, naklejki, piękne ekologicznie zadrukowane kartony itd. Wiemy, że przez to nasze paczki wyglądają "biedniej" ;) Staramy się to nadrobić zabawnymi elementami, życzeniami i pokazać Ci, że to nie jest "olewanie Ciebie", a po prostu nasz drobny wkład, by generować mniej odpadów. Wydaje nam się niepotrzebnym kupowanie nowych kartonów w celu jednorazowego użycia, gdy wiele czystych / solidnych, aczkolwiek zadrukowanych opakowań trafia do nas w zamówieniach hurtowych. Mamy nadzieję, że częściowo to zrozumiesz i częściowo Ci się to spodoba. Myślimy jeszcze czym zastąpić stretch / folię bąbelkową, aby paczki docierały w całości i aby nie były np. przemoczone gdy pada deszcz, ale tu robimy testy i uczymy się. Nie ma jeszcze decyzji, szczególnie, że wiele naszych produktów jest szklanych. Uważamy, że wszyscy przegrywamy, gdy zamówienie z powodu uszkodzenia musi być wysyłane powtórnie. Wtedy tracisz nerwy Ty, traci środowisko, tracimy my. Dlatego "dotarcie" produktu jest zawsze na 1 miejscu.
Nieekologiczne produkty?
Oczywiście wiemy, że wiele z naszych produktów nie jest "ekologicznie idealnych", co by nieokreślić tego dosadniej. Ale nieustannie staramy się wymieniać asortyment z "jednorazówek" na produkty praktyczne, przydatne i wielokrotnego użytku. Np. w 2018 roku usunęliśmy nasz bestseller o który dopytują nas do dziś, czyli latające lampiony - które niby biodegradowalne, ale jednak śmieć.
Z wielu przyczyn trwa to sporo czasu (nie jesteśmy wielką firmą, nie stoją za nami wielkie pieniądze), ale sukcesywnie staramy się wprowadzać "fajniejsze produkty". Chociaż aktualnie działanie w tym kierunku głównie działa na "nie wprowadzaniu" produktów, pomimo wysokiego potencjału sprzedażowego. Tego niestety nie widać ;)
Na ten moment to wszystko, dziękujemy, za zainteresowanie, myślę, że nie każdy tu zajrzał, wielkie dzięki! :) Wpis będzie zapewne rozbudowywany o nowe akcje / pomysły.
Życzymy Ci pięknego dnia!
U Was jest odwrotnie - czuję się jakbym była jedynym na świecie klientem 😁 Robicie wszystko, aby klient poczuł się doceniony, aby w ogóle poczuł pozytywną energię. Podejrzewam, że jakby się dało, to jeszcze każdego byście chętnie uściskali 😊
Dziękuję za dobre słowo, za piękne życzenia, za całokształt. Wspaniała obsługa, której się nie zapomina ❤️
Uściskalibyśmy Panią! OOOOOOOO TAK! Żeby wycisnąć wszystkie smutne myśli ;)
Pięknego 2025 roku!